Opowieści literacko-muzyczne. Warsztaty dla najmłodszych
7 czerwca zaproszone grupy przedszkolaków wezmą udział w czterech zajęciach muzyczno-ruchowych, które poprowadzi Miłosz Konarski – nauczyciel rytmiki, kompozytor, aranżer, instrumentalista. Autor ponad 300 piosenek dla dzieci. Najmłodszym doskonale znany jako Pan Miłosz. Absolwent Akademii Muzycznej w Katowicach. Zajęcia rytmiczne dla dzieci zaczął prowadzić podczas studiów. Na przestrzeni lat wypracował swój własny styl nauczania oraz autorskie zabawy. Z warsztatami opartymi na tych publikacjach przemierza Polskę, odwiedzając przedszkola i żłobki. Współpracuje z wydawnictwem Bliżej Przedszkola, komponując piosenki, nagrywając płyty. Regularnie publikuje w miesięczniku, prowadząc autorski dział „Muzyczny Kącik Pana Miłosza”.
Źródło: https://www.panmilosz.pl/
Organizacja zajęć związana jest z realizacją 4. edycji projektu Performatywna książka. Performatwna Biblioteka. Co autorów inspiruje? dofinansowanego ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.
Relacja
7 czerwca audytorium Biblioteki Głównej wypełniło się muzyką, śmiechem i radosnymi pląsami przedszkolaków biorących udział w czterech zajęciach warsztatowych, zorganizowanych w ramach cyklu Książka w dźwięku. Wśród wielu zabaw największy entuzjazm wywołały gry oparte na historiach o zwierzątkach, zwłaszcza tych egzotycznych – wijących się i syczących wężach, lwach oraz krokodylach. Intensywniejsze aktywności przedzielone zostały błogim odpoczynkiem, podczas którego dzieci wsłuchiwały się w improwizowane opowieści. Ważnym dopełnieniem historii była ilustrująca je muzyka, stopniująca napięcie i oddająca klimat narracji. Spotkania prowadził Miłosz Konarski – nauczyciel rytmiki, kompozytor, instrumentalista i aranżer.
Zajęcia zorganizowane zostały w związku z realizacją 4. edycji projektu Performatywna książka. Performatwna Biblioteka. Co autorów inspiruje?, dofinansowanego ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.