Skargi i wnioski czytelników przyjmują Dyrektor, Zastępca Dyrektora oraz kierownicy komórek organizacyjnych.
- Skargi i wnioski załatwia merytorycznie kierownik danego działu, który przygotowuje odpowiedź zawierającą wyczerpujące wyjaśnienia wszystkich istotnych okoliczności sprawy, ustosunkowanie się do zarzutów, propozycji, czy uwag oraz informacje o podjętych działaniach.
- Właściwym do rozpatrzenia skarg i wniosków są:
- ) Dyrektor, w przypadku zarzutów dotyczących osobistego postępowania lub zachowania kierowników działów lub pracowników na stanowiskach samodzielnych,
- ) kierownicy komórek organizacyjnych w przypadkach zarzutów dotyczących:
a) wykonywania czynności służbowych przez podległych pracowników,
b) skarg zleconych do załatwienia przez Dyrektora.
- W każdym przypadku niezałatwienia skargi lub wniosku w terminie, kierownik lub osoba załatwiająca skargę lub wniosek, zobowiązana jest, w porozumieniu z Dyrektorem, powiadomić na piśmie wnoszącego o przyczynach nie załatwienia ich w terminie oraz wyznaczyć nowy termin.
- W ramach kontroli wewnętrznej prowadzonej w przypadku nieterminowości załatwienia skargi lub wniosku, prowadzone jest postępowanie wyjaśniające, którego wynikiem są wnioski przedstawione Dyrektorowi, w tym dotyczące odpowiedzialności porządkowej, dyscyplinarnej lub innej przewidzianej w przepisach prawa.
- Bezpośredni nadzór nad rozpatrywaniem i załatwianiem skarg i wniosków sprawuje Dyrektor.
- Wszystkie skargi pisemne podlegają rejestracji z wyjątkiem skarg anonimowych.
- Rejestr skarg prowadzi sekretariat.
- Skargi winny być załatwiane niezwłocznie, nie później niż w terminach określonych w Kodeksie postępowania administracyjnego.
- Udzielenie odpowiedzi na skargi są odnotowywane w rejestrze skarg.
Podmiot udostępniający : | Miejska Biblioteka Publiczna w Jaworznie |
Osoba wprowadzająca : | Hubert Słotwiński |
Osoba odpowiedzialna za informację : | Monika Ryter |
Data publikacji : | 05.02.2016 |
Ostatnia zmiana : | 05.02.2016 |