Wirtualna rzeczywistość w Bibliotece. Jak zmienić smartfona w narzędzie do VR. Szkolenie dla bibliotekarzy
Wirtualna rzeczywistość w Bibliotece. Jak zmienić smartfona w narzędzie do VR. Szkolenie dla bibliotekarzy
Virtual reality czyli wirtualna rzeczywistość obecna jest w naszym życiu już od dłuższego czasu. Ogromny potencjał tkwiący w tej rozwijanej nadal technologii ma również duże znaczenia dla działalności współczesnych bibliotek. Serdecznie zachęcamy do udziału w bezpłatnym szkoleniu pt. Wirtualna rzeczywistość w Bibliotece, które przeprowadzimy w ramach realizacji projektu pn. Kompas kreatywnego bibliotekarza, dofinansowanego ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.
-
OPIS SZKOLENIA
Tematem szkolenia jest praktyczne zastosowanie technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości w pracy z czytelnikami. Uczestnicy poznają zasady działania VR w technologii mobilnej i stacjonarnej, poznają różnorodne aplikacje do VR i AR, które można bez opłat wykorzystać w swojej pracy. Ponadto nauczą się obsługiwać okulary do VR i AR, zaczną tworzyć scenariusze imprez z wykorzystaniem świata wirtualnego.
-
TERMIN – 29 września 2021 r.
-
GODZINY – 9.00-14.00
-
FORMA – Szkolenie na żywo
-
MIEJSCE SZKOLENIA: Biblioteka Główna w Jaworznie, Rynek Główny 17, 43-600 Jaworzno
-
ZGŁOSZENIA – Karty zgłoszeń należy przesłać na adres abzowska@mbp.jaworzno.pl do 27 września 2021 r. Liczba miejsc ograniczona.
-
KTO PROWADZI SZKOLENIE?
Aneta Siwka – specjalistka ds. informacji naukowo-technicznej, marketingu i zarządzania. W MBP we Wrocławiu od lat zajmuje się edukacją młodzieży. Jest autorką wielu tematycznych gier terenowych i mobilnych, warsztatów dla dzieci i młodzieży, angażuje się również w promocję czytelnictwa. Prywatnie – miłośniczka planszówek. Zapoczątkowała udostępnianie gier planszowych, które Miejska Biblioteka Publiczna we Wrocławiu wypożycza swoim czytelnikom w wybranych filiach. Obecnie można ją spotkać w Centrum Innowacji Przejście, gdzie jest kierowniczką oraz realizuje m.in. warsztaty dla młodzieży z wykorzystaniem nowoczesnych technologii oraz zajęcia dla dzieci w ramach Centrum Działań Nieoczywistych, łączące tradycyjne formy pracy i nowe technologie. Uwielbia dalekie górskie wyprawy i wyzwania oraz dobrą kuchnię.
Wirtualna rzeczywistość w bibliotece
Wirtualna rzeczywistość już od wielu lat obecna jest w naszym codziennym życiu. Możliwości jakie stwarza ta innowacyjna technologia z powodzeniem można wykorzystywać również w pracy bibliotek. VR to nie tylko rozrywka, to także doskonałe narzędzie służące do pogłębiania wiedzy, wsparcia edukacji, promocji usług, czytelnictwa i obcowania z kulturą. O tym w jaki sposób powiązać działalność bibliotek z wirtualną i rozszerzoną rzeczywistością rozmawiano, w jaworznickiej Bibliotece Głównej, w trakcie szkolenia 29 września br., w ramach realizacji projektu Kompas Kreatywnego Bibliotekarza. Temat zreferowała Aneta Siwka z Good Books. W trakcie wydarzenia podała przykłady dostępnych aplikacji, których kreatywne zastosowanie w pracy bibliotekarskiej może zwiększyć atrakcyjność oferty usług bibliotecznych i przyciągnąć nowych czytelników.