Skuteczna komunikacja biblioteki w mediach społecznościowych. Szkolenie online dla bibliotekarzy
Skuteczna komunikacja biblioteki w mediach społecznościowych. Szkolenie online dla bibliotekarzy
Każda epoka ma swoją specyfikę – nasza zdominowana jest przez różnego rodzaju media. Ich potencjały komunikacyjne to ważne kanału kontaktu z czytelnikiem. Idąc z duchem czasu bibliotekarze powinni znać zasady zarządzania mediami społecznościowymi, aby skutecznie przyciągać publiczność czytelniczą oraz by budować zaangażowanie odbiorców, przyczyniając się tym samym do rozwoju czytelnictwa. Serdecznie zachęcamy do udziału w dwóch bezpłatnych szkoleniach poświęconych obecności biblioteki w social mediach, które przeprowadzimy w ramach realizacji bibliotecznego projektu pn. Kompas kreatywnego bibliotekarza, dofinansowanego ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.
-
OPIS SZKOLENIA
W trakcie szkolenia prowadząca omówi różnicę miedzy potrzebami organizatorów a potrzebami odbiorców wydarzeń online, przeprowadzona zostanie diagnoza kanałów i sposobów docierania z informacjami do uczestników imprez. Ponadto dowiemy się jak prowadzić profil na Facebooku, poznamy przykłady angażujących treści i akcji, przy szczególnym zwróceniu uwagi na analizę zachowań użytkowników i zasięgów. Szkolenie będzie również dotyczyć Instagrama. Spróbujemy odpowiedzieć na pytanie dlaczego warto mieć tam profil, zgłębimy jego specyfikę, publiczność, działania instytucji, język i obrazy jakimi opowiadamy naszą historię. Dodatkowo uczestnicy dowiedzą się w jaki sposób używać hasztagów, poznają aplikację TikTok – jej funkcję oraz grupę docelową, którą można tam znaleźć. Omówione zostaną narzędzia pomocne w pracy social media managera: monitoring mediów społecznościowych, bezpłatne aplikacje do tworzenia grafik, gifów, memów, animacji, prezentacji, bezpłatne bazy zdjęć i grafik wektorowych, domena publiczna – jako świetne źródło i inspiracja projektowa.
-
TERMIN – 14 i 18 czerwca 2021 r.
-
GODZINY – 9.00-12.00
-
FORMA – Szkolenie online
-
ZGŁOSZENIA – Kartę zgłoszeń należy przesłać na adres abzowska@mbp.jaworzno.pl do 1 czerwca 2021 r. Liczba miejsc ograniczona.
-
KTO PROWADZI SZKOLENIE?
Marta Bańka, kierownik działu komunikacji w Instytucie Kultury Miejskiej. Zajmuje się kontaktami z przedstawicielami mediów i komunikacją działań instytucji. Współorganizatorka konferencji „Marketing w kulturze. Komunikacja – trendy – praktyka”. Absolwentka psychologii organizacji, zarządzania i marketingu na Uniwersytecie Gdańskim. Ukończyła studia podyplomowe „Content marketing, storytelling i webwriting” na WSB. Instruktorka Związku Harcerstwa Polskiego, kierowała międzynarodową komunikacją i marketingiem projektów Światowej Jamboree Skautowe 2023 i Europejskie Jamboree 2020.
Prowadziła szkolenia z zakresu komunikacji wydarzeń, promocji online oraz współpracy z mediami dla: Akademii Active Citizens (2017), programu Bardzo Młoda Kultura woj. pomorskie (2017 i 2018), Regionalnego Centrum Informacji i Wspomagania Organizacji Pozarządowych (2019, 2020), Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Sopot-Gdynia (2019), Radnych dzielnic Miasta Gdańska w ramach projektu ECS „Solidarność codziennie” (2019), Regionalnego Centrum Animacji i Kultury w Zielonej Górze (2020), Łódzkiego Domu Kultury (2020).
Skuteczna komunikacja biblioteki w mediach społecznościowych. Warsztaty online
W ramach realizacji projektu „Kompas kreatywnego bibliotekarza” w dniach 14 i 18 czerwca br. odbyły się warsztaty online pt. „Skuteczna komunikacja biblioteki w mediach społecznościowych”. Szkolenie, dotyczące obecności biblioteki w social mediach i sposobach ich wykorzystania do promocji literatury i czytelnictwa, poprowadziła Marta Bańka – kierownik Instytutu Kultury Miejskiej w Gdańsku, inicjatorka i realizatorka wielu programów związanych z komunikacją działań instytucji oraz marketingiem. Uczestnicy warsztatów dowiedzieli się w jaki sposób prowadzić profil na Facebooku i Instagramie, aby zainteresować jak największą liczbę odbiorców oraz jak używać hasztagów, aplikacji TikTok, Canva i innych w swojej codziennej pracy.
Projekt dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.